Jak zacząć?

Jesteś osobą początkującą, nigdy wcześniej nie chodziłeś/łaś na hathajogę i nie wiesz od czego zacząć? Najlepiej skontaktuj się z nami. Na pierwsze zajęcia trzeba się zapisać. Należy przyjść do szkoły 15 minut wcześniej, tak aby można na spokojnie porozmawiać z nami, zapoznać się, wypełnić formularz i dostać ewentualne wskazówki.
Wszystkie zajęcia niezależnie od nazwy i stopania zaawansowania SŁUŻĄ WSPOMAGANIU, WZMACNIANIU i STABILIZOWANIU KRĘGOSŁUPA.

Dla kogo przeznaczone są zajęcia dla początkujących?

Zajęcia dla początkujących przeznaczone są dla osób, które zaczynają swoja przygodę z jogą. Nic nie wiedzą na jej temat. Na takie zajęcia również mogą przyjść osoby, które dawno temu gdzieś się uczyły, jednak z jakiegoś powodu nie kontynuowały nauki i miały dłuższą przerwę. Osoby które uczęszczały na innego typu zajęcia nawet regularnie również przynajmniej na początku powinny skorzystać z zajęć dla początkujących.

Czy osoby z problemami kręgosłupa, po urazach i operacjach mogą uczestniczyć w zajęciach hathajogi?

Jak najbardziej. Mile widziana jest dokumentacja lekarska oraz pełna informacja przekazana instruktorowi. Osoby z bólami, problemami, bojące się swoich dolegliwości mogą uczestniczyć tylko w zajęciach dla początkujących. Należy wcześniej skontaktować się z instruktorem. Podczas zajęć, zależnie od rodzaju dolegliwości, osoba taka dostaje wskazówki od instruktora jak najbezpieczniej wykonać pozycję lub czego lepiej nie wykonywać przy danym problemie zdrowotnym. Każda pozycję, której w danym czasie nie należy wykonywać, można zastąpić inną, która będzie efektywniejsza dla danego schorzenia. My o Tobie pamiętamy, więc jesteś bezpieczny/na na zajęciach.

Ile razy w tygodniu?

Efektywna praktyka to regularna praktyka.
Z doświadczenia możemy powiedzieć tak, im częściej tym lepiej. Dobrze wybrać sobie dni w tygodniu, które Ci odpowiadają. Podjąć decyzję, że chce się coś zmienić, wtedy nic szczególnego nie wypada, nie ma przypadków losu i możesz ze spokojem zacząć praktykę. Zajęcia odbywają się sześć razy w tygodniu, wiec wybór jest duży.

Co to jest winjasa i dla kogo ona jest?

Jest to styl wg którego praktykujemy i nauczamy zarówno na zajęciach dla początkujących i praktykujących regularnie, nawet kilka lat. Na zajęciach dla początkujących forma ta jest dość łagodna. Zajęcia te mają na celu doskonalenie umiejętności łączenia ruchu z naturalnym oddechem. Ma ona przeważnie charakter ciągły, ale nie nagły czy bardzo szybki. Można porównać ja do pływania w powietrzu. W winjasie przechodzi się płynnie z jednej pozycji w drugą skupiając uwagę na zgraniu ruchów ciała z oddechem. W tego rodzaju zajęciach oznaczonych w naszym grafiku jako Winjasa mogą korzystać osoby bardzo regularnie ćwiczące lub osoby początkujące po bardzo regularnej praktyce (do 5 razy w tygodniu), trwającej minimum 3 miesiące.

Najważniejsze wskazówki dla początkujących i już praktykujących

Przychodzenie na zajęcia raz w miesiącu nie zmieni twojej sytuacji. Oczywiście tego dnia poczujesz się lepiej, będziesz mieć więcej siły a zmęczenie odejdzie. Pamiętaj, regularna praktyka przynosi efekty. My jesteśmy na to dowodem. To jest praca regularna. Nie poddawaj się, kiedy coś Ci nie wychodzi. Nie wstydź się siebie i innych. Nie przychodzisz na zajęcia, aby inni spoglądali na Ciebie. Robisz to dla siebie, jak każdy inny uczestnik zajęć. Nie porównuj się z innymi. Każdy ma inne ciało i możliwości. Na zajęciach pracujesz ze sobą i dla siebie. To nie jest sport, ani rywalizacja. Jednym będzie łatwiej, innym trudniej, to normalne. Najważniejsze to zaakceptować swoje możliwości i rozwijać, to co sprawia łatwość i trudność w sposób łagodny. Lepiej zrobić mniej, niż więcej. Zawsze można wykonać najprostsza wersję pozycji i to będzie właściwe. Najważniejsza jest praca w zgodzie ze swoim rytmem i „naturą”ciała jaka jest w danym dniu. Ile dasz od siebie, tyle dostaniesz w zamian. Jednak to wymaga czasu i poświęcenia. Może tak być, że niektóre umiejętności, opanowanie swojego ciała i umysłu przyjdą po latach. Praktyka jest sprawą indywidualną i nie można jednoznacznie powiedzieć, kiedy zrobisz daną asanę, bo to nie jest sensem jogi. Praktyka jest jak powietrze, jak pożywienie. Trudno najeść się chodząc od czasu do czasu lub dotlenić oddychając od czasu do czasu, choć można, ponieważ to Ty dokonujesz wyboru i decydujesz o sobie.