JOGA JEST JEDNA.

Powstało jednak wiele metod nauczania jej i przekazów. Jedne są starsze, drugie mniej. Zaszło wiele zmian i do końca nie mamy pewność, który z przekazów jest bliższy prawdzie, choć są źródła na ten temat. Wielu ludzi na zachodzie utożsamia praktykę jogi z praktyką hathajogi. Hathajoga jest jednak tylko częścią nauki jogi. Opiera się ona na ćwiczeniach fizycznych (asanach), kontroli oddechu (pranajamie) i praktykach medytacyjnych. Ze względu na nasze poszukiwania i odkrycia w hathajodze, prezentujemy formę płynną, skupiając uwagę na zgraniu ruchu z oddechem.

Winjasa 

Zajęcia przeznaczone dla osób, które mają co najmniej dwumiesięczne doświadczenie w praktyce asan i są stałymi bywalcami na zajęciach. W czasie zajęć nauczane będą asany ze wszystkich grup (pozycje stojące, skłony, skręty, wygięcia do tyłu, pozycje odwrócone). Zajęcia prowadzone w stylu winjasa mają na celu doskonalenie umiejętności łączenia ruchu z oddechem. Mają ciągły charakter, a w ich trakcie przechodzi się płynnie z jednej pozycji w drugą skupiając uwagę na zgraniu ruchów ciała z oddechem. Dodatkowo w czasie zajęć zapoznamy was z najważniejszymi mudrami i krijami. Uwaga podczas uprawiania asan skierowana jest do wnętrza ciała na poszczególne punkty skupienia.

Zajęcia dla początkujących 

Zajęcia przeznaczone dla nowicjuszy – osób rozpoczynających swoją przygodę z hathajogą oraz dla osób, które miały długą przerwę w praktyce i mają problemy z kręgosłupem. W czasie tych zajęć poznacie podstawy pracy z oddechem i świadomym ustawieniem ciała w asanach. W czasie zajęć dla początkujących poznacie kilkadziesiąt pozycji oraz dostosowane do możliwości uczestników, warianty wykonania każdej z nich.

Zajęcia regenerujące 

Zajęcia o charakterze regenerującym, przeznaczone zarówno dla osób początkujących jak i praktykujących. Zwłaszcza polecane dla osób które potrzebują wycieszenia, ukojenia oraz wzmocnienia. Są po dłuższej przerwie w praktyce, czują się osłabieni lub są po chorobie a także dla Pań w trakcie menstruacji. Dodatkowo w czasie tych zajęć zapoznamy was z mudrami i ćwiczeniami na oczy.

Zdrowy kręgosłup 

Zajęcia winjasy o charakterze terapeutyczno – regenerującym. W czasie zajęć przedstawimy szereg ćwiczeń rozluźniających, mobilizacyjnych i  wzmacniających, które odciążą kręgosłup, zlikwidują nieprawidłowe napięcie mięśniowe i zmniejszą stany zapalne.

Zaawansowane zajęcia

Zajęcia winjasy zaawansowanej prowadzone są dla osób ćwiczących regularnie (bywalców), od dłuższego czasu i lubiących żywiołową praktykę.

Calligraphy Yoga (nowość w Polsce)

łączy ona tradycyjne holistyczne praktyki z Chin i Indii. Jest fuzją czterech ugruntowanych przez wieki ścieżek rozwoju: Tai Chi, QiGong (Chi Kung), jogi oraz chińskiej kaligrafii.
Została opracowana przez Mistrza Zhen Hua Yang (Calligraphy Health http://www.calligraphyyoga.com/). Podczas tej praktyki wykorzystuje się naturalne ruchy ciała, nadając im postać 3-wymiarowej kaligrafii. Jej płynność, gładkość, ergonomia i precyzja biorą swój początek w energetycznym centrum – ośrodku Chi. Na poziomie fizjologicznym wykorzystujemy to, co oferuje joga – ustawienia ciała w pozycjach. Uwalnimy sztywność, wzmacnimy strukturę fizyczną, wzmacnimy układ odpornościowy, wyrównamy przepływ wewnętrznej energii.
Prozdrowotne działanie praktyki CY szczególnie dobrze sprawdza się w obszarach takich jak:
– urazy i dolegliwości kręgosłupa
– problemy z ciśnieniem krwi
– cukrzyca
– astma
– lęk i stres
Przy odrobinie wprawy zasilamy swój układ energetyczny praktycznie bez wysiłku. Ćwiczenia można wykonywać w każdym wieku, niezależnie od kondycji fizycznej i stopnia sprawności. Są również świetną pomocą dla osób leczących dotykiem, np. masażystów, terapeutów manualnych.

Anatomy Trains in Motion (taśmy anatomiczne w ruchu)

Zajęcia inspirowane ideą Anatomy Trains in Motion (taśmy anatomiczne w ruchu) dla osób praktykujących hathajogę oraz dla osób zainteresowanych nową formą oraz poszerzaniem horyzontów w obszarze integracji strukturalnej poprzez ruch. Idea AT autorstwa Thomasa Myersa wychodzi poza schematy i mechaniczne działanie mięśni pt. „przyczyna i skutek”. Moją inspiracją w zakresie pracy na meridianach mięśniowo-powięziowych jest stała praktyka hathajogi, która wykorzystuje ową koncepcję od niepamiętnych czasów oraz spotkanie z Karin Gurtner na kursie w Toruniu. Ciało czuje, reaguje i porusza się jako całość – jest to fakt niezaprzeczalny. W swojej świadomej pracy z ciałem i umysłem wykorzystuje praktykę hathajogi oraz znane mi techniki mentalne wywodzące sie z treningów relaksacyjnych i medytacyjnych, mające również wpływ na integracje organizmu.

Joga 50+ 

Zajęcia prowadzone z myślą o osobach na emeryturze, które chcą pozostać aktywne i czują, że ich ciało i umysł domagają się większej dbałości. Poziom zajęć dostosowany do poziomu ćwiczących.

Joga dla dzieci 

Dzieciństwo to najlepszy czas na rozpoczęcie hathajogi. Mając naturalna giętkość i poczucie równowagi, dzieci robią szybko postępy. W naturze dziecka leży chęć przygody i potrzeba ciągłego ruchu. Nasze zajęcia służą zainteresowaniu i rozbudzaniu wyobraźni, utrzymaniu naturalnych zdolności ciała a także poprawy koncentracji i nauki współpracy z innymi dziećmi. Te zajęcia to świetna zabawia i wspaniale wykorzystany czas dla rozwoju twojego dziecka.

Joga nidra

Potrzeba głębszej relaksacji i refleksji jest najbardziej naturalną potrzebą współczesnego człowieka. Na co dzień pozostaje ukryta i od czasu do czasu, szczególnie w chwilach pełnych napięć, pośpiechu, daje znać o swoim istnieniu. Techniki relaksacyjne i medytacyjno-introspekcyjne były i są integralną częścią większości kultur oraz tradycji. Na przełomie wieków wzrosło zainteresowanie ćwiczeniami relaksacyjnymi, w większości inspirowanymi jogą. W ciszy towarzyszącej głębokiej relaksacji spróbujemy odnaleźć istotę doświadczenia jogi nidry w kategoriach braku negatywnych bodźców czy braku zakłóceń, ale także braku tych bodźców, które napędzają nasze myśli, emocje i wyobrażenia. Joga nidra jest rodzajem zestawu ćwiczeń fizycznych oraz psychicznych, które pozwolą lepiej poznać samego siebie. Czasem jest ona porównywalna do podróży w głąb siebie i doświadczania tego wszystkiego, co dzieje się w obrębie ciała, umysłu i ducha.

Zajęcia indywidualne z LADDER BARREL- w skrócie BECZKA z DRABINKĄ.

Zapraszam na zajęcia indywidualne hathajogi, terapie indywidualne oraz zajęcia indywidualne z LADDER BARREL – w skrócie BECZKA z DRABINKĄ. Barrel służy do mobilizowania, wzmacniania i stabilizowania kręgosłupa, co również robimy na zajęciach hathajogi. Ladder Barrel daje bardzo dużo możliwości, pozwala na wykonywanie szerokiej gamy sekwencji zarówno wzmacniających, jak i rozciągających. Przeznaczony jest również dla osób wymagających szczególnej uwagi. Prowadzę na nim sekwencje tematyczne związane m.in. z wygięciami, skłonami w sposób zarówno łagodny i dynamiczny.

W programie naszych zajęć znajdziesz:
• codzienną płynną praktykę hathajogi w oparciu o system Synergy i Calligraphy Yoga,
• piątkowe sesje jogi nidry oraz sesje relaksacyjne w oparciu o autorską metodę równoważenia systemów i zasobów w ciele na podstawie terapii polarity oraz craniosacral,
• klasyczne treningi relaksacyjno-koncentrujące tj. trening autogenny Schultza oraz trening stopniowy metodą Jacobsona,
• we wtorki zajęcia inspirowane ideą Anatomy Trains in Motion (taśmy anatomiczne w ruchu) w celu poszerzania horyzontów w obszarze integracji strukturalnej,
• instruktor zapewnia: dobre samopoczucie, lekkość ciała i umysłu, zwiększenie obiegu energii (np: ciepła), materii (np: krwi albo płynu międzykomórkowego) i informacji (impulsów nerwowych) w ciele, zwiększenie zasobów i mocy twórczej organizmu. Do tego zawsze będziemy o kilka kroków bliżej wyzwolenia od natłoku codziennych spraw i nawracających myśli 😉

Istnieje wiele form pracy z ciałem i z ruchem. Dlaczego warto wybrać hathajogę zamiast zumby, fitnessu czy innej aktywności?

Praktyka asan efektywnie rozwija siłę i elastyczność. Wpływa korzystnie na pracę najważniejszych układów ciała: układu oddechowego, pokarmowego, mięśniowego, krążenia, wydalniczego, nerwowego i rozrodczego. Regularna praktyka jogi pomoże Ci w poprawieniu koncentracji, sprawi, że poczujesz się pełny energii oraz pozwoli Ci lepiej radzić sobie ze stresem.

Hathajoga jest starożytną praktyką, która łączy elementy filozoficzne, duchowe i fizyczne. Regularna praktyka uczy szacunku do swojego ciała i swoich możliwości, używa fizycznej praktyki w celu rozwijania umiejętności bycia w teraźniejszości.To nie jest sport. Nie bawimy się w rywalizację. Każdy uczy się szacunku do siebie i swoich możliwości.

Joga rozumiana jako jedność ciała, ducha i energii prowadzi do poczucia wolności, rozwija harmonijną postawę względem świata.

Praktykę można rozpocząć w dowolnym terminie, niezależnie od tego, czy jest to początek czy środek miesiąca. Data ważności karnetu obowiązuje 28 lub 30 dni od jego zakupu.


Przygotowanie do zajęć 

1. Niewskazane jest, aby przystępować do zajęć po obfitym posiłku. Zalecamy aby odczekać od 2 do 4 godzin, można natomiast spożyć lekki posiłek np.: owoc na 2 godziny przed zajęciami.

2. Zapraszamy Cię na zajęcia 15 minut przed rozpoczęciem, abyś przygotował się do sesji. Bardzo proszę o wcześniejsze umówienie się na zajęcia pod nr tel. 664 123 861. Prosimy o punktualne przybycie, gdyż recepcja jest czynna 20 min przed rozpoczęciem zajęć.

3. Zgłoś pisemnie oraz ustnie wszystkie dolegliwości prowadzącym zarówno ustnie jak i pisemnie na karcie klienta oraz obowiązkowo zapoznaj się z regulaminem zajęć w Artia Joga.

4. Do praktyki przystępujemy ćwicząc boso na macie, w stroju nie krępującym ruchów.